Jumaat, 12 September 2008

TAHNIAH DAN SELAMAT BERANGKAT KE MANSOURAH MESIR, KAKNA!

  1. Pada 6 hb September yang lalu, jam 10.30 malam, Kakak sulung saya Hamduna mengucapkan selamat tinggal kepada kami. Dia turun tangga eskalator, melepasi pemeriksaan keselamatan dan imigresen. Kemudian Kakna hilang dari pandangan mata kami. Mula-mula kami masih boleh melambai di dinding cermin....lepas itu terus hilang.
  2. Walid kata Kakna naik tren ke bangunan berlepas, hampir dengan landasan. Kemudian menunggu di ruang menunggu, sebelum masuk ke kapalterbang. Kapalterbang Egyptair yang Kakna naiki bertolak pukul 11.45 malam. Kapalterbang berlepas menuju ke Mumbai, India. Kemudian terus ke Kahirah. Penerbangan kata walid, mungkin 11 jam.
  3. Ramai keluarga datang hantar. Maktua, Maksu Dillah, Auntie Fairoz, Apak Jalal, Kak Izzah, Hadi dan Wafi. Pakngah Annas, CuMan, CuEra, Kak Najiha, Nasoha, Fikah, Idin, Afik dan Syami pun datang.
  4. Dari kampong Walid, Mak, Pah, KakQisti dan KakYin. KakMimi dari STF pun datang. PahCu, Cer dan PakTaib pun ada.
  5. Dan.....Apissss.
  6. Kakna ke Mesir untuk melanjut pelajaran di Universiti Mansoura. Kakna nak belajar perubatan. Dulu di CUCMS, Cyberjaya. Kakna kata tak best sebab dia nak belajar di luar negeri. Walid setuju sebab di Mesir boleh belajar bahasa Arab dan belanja pun murah sikit. Lagi pun walid kata universiti besar boleh dapat banyak pengalaman.
  7. Di mana Mansourah? Macamana di sana? Nanti bila Adil dapat berita dari Kakna Adil tulis.
  8. Anyway, bye bye Kakna, Selamat berjaya!

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

nak ikot k'na!